neděle 20. března 2016

Truhlářský svěrák - classic leg vice


Tento svěrák jsem si vyrobil pro můj pracovní stůl co používám v práci ve firme KONdesign. Už před rokem jsem žádal šéfa, že výroba z masivu se bez pořádného stolu z tzv."vozíkem" neobejde a chtěl ať mi koupí svěrák litinový od Yorku. Nedočkal jsem se ho a tak jsem si vyrobil starou ověřenou klasiku. Svěrák je konstrukčně velmi jednoduchý, ale funguje bezvadně.
Hlavní částí je trapézová tyč"bedoko", kterou jsem koupil  zde na bazoši.
Pohyblivou část jsem vyrobil z kusu 40mm spárovky, která je velmi stabilní a hodí se k designu stolu, který je taky celý z překližky. Upínací šírka je 25cm. Spodní podpěrné rameno s dírama v rozteči 5mm je taky z překližky 20mm. Podpěrné kolečka jsou nábytkářské kolečka co se používají na velké zásuvky pod postele. Ovládací tyčku jsem vysoustružil z bukového dřeva.  Celek jsem napustil olejem a na čelisti jsem nalepil 2mm kůži. 
Teď si vyrábím další vozík do garážové dílny, ale o tom zase příště. 














Žádné komentáře: