pondělí 28. dubna 2014

Moje nova pila JET 1.cast

Je tomu 14 dnů kdy jsme našel na aukru inzerát na prodej pily amerického typu. Jedna se o malou litinovou pilu s drážkama ve stolové desce a bez pojezdového vozíku. Přesně takovou pilu jsem už dlouho sháněl, ale v Evropě se tento typ pil používá jenom v UK a pro evropský trh všichni výrobci dělají jenom ošizené hliníkové "křápy" které jsou miniaturní a navíc se předhání s variabilností a všude cpou pojezdové vozíky, které absolutně neplní svůj účel, protože jejich konstrukce to prostě nedovoluje. Moje požadavky jsou: váha stroje - co největší pro stabilitu (tahle váží 258kg, litinový stůl - pro rovinnost, přesná mechanika naklápění a zanořování kotouče, výkon - dostatečný na masiv, vodící drážky ve stolu. Byl jsem před časem na veletrhu v Brně a procházel všechny stánky výrobců truhlářských strojů a nenašel jsem ani jednu pilu, o které bych řekl tak to je přesně to co jsem hledal do moji malé dílny na obrábění masívu. Pokud bych měl víc místa, tak bych možná využil kombi stroj Felder Hammer B3, ale tolik místa ani peněz nemám. Proto jsem se rozhodl, že tuto pilu musím koupit za každou cenu. Rozhodl jsem se proto, že prodám svoji motorku, na které jsme už stejně od začátku stavby domu skoro nejezdil a koupím pilu, která mi nejen viděla peníze, ale taky ji využiju při dokončení vybavení našeho domu (čeká mě toho ještě hodně). V sobotu ve 2hod ráno 12.4. jsem dál inzerát a v neděli v 7 ráno už jsem měl vážného zájemce, který si nakonec motorku ve čtvrtek 17-tého odvezl i se vší výbavou (přilby, boty, bundy, kufry, tankvak atd...)za cenu 32 tis.kč. V sobotu jsem taky potvrdil koupi pily na aukci a ve čtvrtek ráno jsme si pro ní přijel s vozíkem do Studnice u Vyškova. Jedna se o pilu značky JET je to USA značka. Pila je 4 roky stará a byla přivezena v kontejneru z USA. Protože mořská sůl se dostane všude, tak potřebovala trošku "oživit".
Vyleštil jsem litinové stoly, vybrousil a natřel barvou vodiči železné profily, natřel spodní stranu stolu kovářskou barvou, vyčistil a natřel ovládací kola, vyčistil mechaniku, vyčistil a upravil vypínač, opravil odečítací rysku a nalepil pravítko v metrických mírách (původní bylo v palcích). Ještě budu dodělávat prodloužení stolu s integrovaným frézovacím stolkem, ale to až později.
K píle jsem ještě přikoupil spustu dalšího užitečného vybavení jako je malá stojanová vrtačka (tu už jsem sháněl dlouho), sadu fréz na výrobu kuchyňských dvířek a vyplní z masívu, "svrtavaci" přípravek Kreig jig - na výrobu spoje "pocket hole" - ten je super a vysvětlím později v samostatném článku atd.. za tohle všechno jsem zaplatil 16 tis.kč. (nová pila se v tomto provedení v USA prodává za cca $2000 )
Zítra budu mít nabroušené kotouče, které jsem taky k píle dostal a taky mi přijde nové nalepovací ocelové pravítko stabila. Už se těším až to dám dohromady. V pátek mi kámoš elektrikář Petr pomohl zapojit a rozjet pilu. Pořád nám nešla jedna fáze, ale ukázalo se, že je to jenom zanesený vypínač plný prachu a pilin, protože nebyly řádně připevněné průchodky na kabely do vypínače. 

moje prodana Yamaha XJ600N rok 1998

takhle vypadala kdyz jsem ji privezl

prislusenstvi k pile a dalsi vybaveni


jedno kridlo stolu po renovaci

zrenovovana stredova deska stolu











korpus pily jsem zatim jenom umyl vodou se saponatatem

kolo po zpetne instalaci



serizeni rovnobeznosti kotouce s drazkama ve stole pomoci uchylkomeru

kolmost byla perfektni a nebylo nutno ji serizovat

koupil jsem nove srouby pro upnuti vodiciho profilu

presna mira od hrany stolu je 9/16 palce =14,28mm

fotka po usazeni pily v garazi

Peta sklada vycisteny vypinac

serizeni bocniho pravitka

pri otevrenych vratech prorezu na delku pres 4m
DOPLNENI FOTEK:
odecitaci lupa byla v jednom sroubu vylomena, tak jsem ji vyrezal a vlozil do kusu  4mm preklizky

novy metr jsem si pripevnil papirovou paskou a postupne prilepoval na podklad

serizeni presne na nulu je potom hracka

vyrobil jsem si taky tzv: "push stick & zero clearance insert"

vodici listy z dubu pro vyrobu pripravku na pricne rezy


3 komentáře:

Anonymní řekl(a)...

Mezi zaškrtávacími možnostmi inspirující, nic moc a super mi chybí němá závist:). Krásnej stroj. A naprosto chápu výhrady k těm běžně prodávaným. Taky mě děsí, jak se všechno kinklá, z úhlů jsou použity všechny kromě pravého a stůl je v lepším případě hliník, v horším ohnutý plech:/. Tohle je úplně jiná liga a za ty peníze perfektní kauf.

Jirka

Petr řekl(a)...

Ahoj Jirko, diky za podporu. Dam to precist manzelce:). Ted mam v praci fofry a kdyz jsem vecer doma, tak chce nas Kristianek byt porad se mnou v garazi, takze jsem jeste nedokoncil vse co potrebuju, abych pilu mohl zacit pouzivat. Chybi nalepit pravitko, opravit odecitaci lupu, vyrobit bocni zakrytovani, a pak taky ten frezovaci stolek. Snad to dam do 14 dnu vsechno dohromady. Zdravi Petr

Anonymní řekl(a)...

Dobrý den,
narazili jsme s přítelem na Váš blog dřevostavba svépomocí, který je moc hezky vedený a velmi nás zaujal, jelikož nyní rovněž svépomocí stavíme zděný pasivní RD. Dovoluji si Vás kontaktovat ohledně informace o komínu Schiedel - Kerastar a krb. vložce Hoxter (tuto kombinaci máme rovněž vybranou :) NIkde jsem nenašla Váš majl, mohl byste mi, prosím napsat na Adelacervena@seznam.cz ?
Děkuji, hezký den, Adéla