úterý 23. dubna 2013

Dřevěné schodiště do Summerbridge House 1. Cast : Projekt

FINALNI VERZE SCHODISTE
Už je to více než rok, kdy jsem psal do tohoto blogu o svých projektech a i když tento výrobek je taky určeny do našeho nového domu, tak myslím, že popis výroby schodiště se bude víc hodit do blogu o truhlařině.
Nad návrhem schodiště jsem strávil opravdu hodně času a vznikla celá řada náčrtků a variant. Pokud bych nebyl časově omezený, tak bych určitě realizoval bočnicové schodiště se zakřivenýma bocnicema. To by ale vyžadovalo výrobu přesného "kopita" v měřítku M1:1, zakoupení vakuových stahováku a dalšího vybavení. Cena takového schodiště by se lehce dostala nad 100 tis. kc.
jedna z prvnich variant - nedokoncena.

 Hlavně by mi to zabralo o několik týdnů víc než klasické bočnicové schodiště. Z toho důvodu jsem se rozhodl od tohoto tvaru upustit, tak snad někdy v budoucnu se mi podaří takové schodiště vyrobit. Z klasických tvarů dřevěných samonosných schodišť se nabízí dvě varianty: bočnicové nebo sedlané. Jelikož sedlané schodiště už jsem jedno vyrobil pro švagrovou, tak si Kamča vybrala pro změnu bočnicové, které se bude i lip hodit do našeho domu. Jako výplň zábradlí jsme původně chtěli dávat soustružené šprusle, které by byly natřené na bílo. Další variantou nad kterou jsme uvažovali byly šprusle z nerezu, ale ty by se nám do interiéru nehodily. Nakonec jsme narazili na internetu na prodejce kovářských polotovarů, kde jsme si vybrali kované tyčky. Dokonce jsou ze všech variant nejlevnější. Materiál, ze kterého schodiště vyrábím je opět sibiřský modřín. Spárovku jsem nakopil o osvědčeného dodavatele PRONIC a jsem opět velmi spokojený. Nákupem hotové vybroušené spárovky ušetřím spustu času a navíc bych spárovku v této kvalitě nikdy sám neslepil. Formát spárovky je 40x400x5000mm. Navrhl jsem si nářezový plán schodiště a objednal 7 formátů. Odpad bude minimální. V tuto chvíli už mám rozkreslené výrobní detaily schodiště a vyrobenou část dílu jako jsou bočnice, nášlapy, sloupky atd.. a začínám schodiště skládat, ale to zase příště. 
finalni verze - pohled z jidelny

vyrobni dokumentace v presnem meritku po zamereni sprostoru

barevne rozliseni je z duvodu orientace v narezovem planu

narezovy plan schodiste s minimalnim odpadem

4 komentáře:

Petr3342 řekl(a)...

hezké...

velmi hezké...

mohl bych se zeptat v čem jsou kreslené ty návrhy? Pro zajímavost... prostě stavařská profesionální deformace... :-)

P.

Petr řekl(a)...

Ahoj Petre,diky za pochvalu. Veskerou vyrobni dokumentaci uz dlouho kreslim v Google SketchUp8, ktery je zdarma ke stazeni na netu. Neznam lepsi a rychlejsi nastroj pro 3D kresleni. Navic je uzivatelsky jednoduchy a da se zvladnout za par hodin uceni. Nakreslil jsem v nem prakticky cely nas dum. Vcetne vyrobnich dokumentaci na kuchynskou linku, postel atd...Zdravi Petr

Jarda řekl(a)...

Ahoj
koukám že makáš fest
pěkně si to vymyslel,tak at se daří!
Jo sem se chtěl zeptat na ty kovaný špryclátka(se mě líběj)
To má čtvercovej průřez???
jak to budeš zadlabávat???
ale k tomu se tady určitě ještě dostaneš,
takže Míru zdar!

Petr řekl(a)...

Ahoj Jardo, neboj dockas se. Dneska jsem sprusle vyzvedl a myslim, ze to bude super. Tvar je nepravidelna kulatina, protoze je kovana. Petr